Info om regler for svømmeprøve

Svømmeprøver

Nederst på siden kan du finde et link til svømmeprøve attesten som du selv kan printe ud og se listen over svømmeprøver.
Du kan også gå ind under din profil og finde info om din sidste svømmeprøve.

Vores regler for svømmeprøve er per 1. januar 2024 følgende:

Alle frigivne medlemmer der ønsker at gå på vandet skal have en svømmeprøve der er max. 1 år gammel.
Regler for kaniner er længere nede.
Vi kræver at man udfylder en blanket med distance, dato og en underskrift på tro og love at man kan svømme den afkrydsede distance. Denne blanket afleveres til et bestyrelses medlem som sørger for at dine oplysninger bliver registreret.
Vi understreger at DU er ansvarlig for at oplysningerne er rigtige.
Vi gemmer blanketten i minimum 2 år som yderligere sikkerhed.
Vi dispenserer ikke for gamle svømmeprøver. Husk det er jeres sikkerhed der er på spil!
Blanketter kan findes på opslagstavlen i entreen i klubben og der er fri adgang til svømmehallen 1 gang om ugen (se hvornår andet steds her på hjemmesiden)
Der er 2 distancer som kan afkrydses, 300 meter og 600 meter.
Kort sagt er 600 meter for dem som ønsker at ro kajak i Hundested Roklub, 300 meter er for alle andre.
Den dato du skriver på blanketten bliver fremskrevet til den 1. i næstkommende måned.
Når man når ca. 11 måneder efter den registrerede dato for man besked af systemet om at det er ved at være på tide at aflevere en ny prøve.
Man har 2 måneder ud over 1 år til at tage prøven. Det betyder at fra du får "huskeren" har du rent praktisk 3 måneder til at få det gjort.

Hvis du 2 måneder efter udløb endnu ikke har fået taget prøven inddrager vi din mulighed for at komme på vandet.

Du kan til hver en tid gen-erhverve din ro-ret, læs denne tekst fra start af.

Kaniner:
Reglerne er at kaniner kan komme på vandet uden svømmeprøve, til en vis grænse, sammen med en instruktør.
Vi ser gerne at kaniner afleverer svømmeprøve attest så hurtigt som muligt for at undgå for mange problemer.
Ingen kanin kan frigives før at svømmeprøven er i systemet.

Vi håber at alle kan være enige om at dette er meget liberale regler der lægger op til af ALLE overholder reglerne.
Vi kontrollerer ikke om det i skriver er rigtigt, det kan vi alligevel ikke, vi kan kun bede jer om at hoppe i vandet og bevise over for jer selv at det kan i.

Download en kopi af svømmeprøve attesten her